onsdag 1 februari 2012

Vitt inne

En dag i veckan kom jag in på min avdelning med den nya iPaden i hampan. Barnen och jag skulle leka en stund men vår "Padda". Jag blev hindrad av något som skulle lösas omgående och blev därför stående en lång stund. Barnen var fullt upptagna med sina aktiviteter och ingen tjatade direkt på mig att komma. Men så plötsligt ropar en pojke från andra sidan rummet
- Vá har du en ny iPad?
Innan jag ens hann öppna munnen ropar pojken åter
- Nej nu ser jag, du har bara målat den vit
Jag skrattade gott åt kommentaren och sa att så var det kanske. 

En del barn är verkligen uppmärksamma. Om man har något nytt med sig eller på sig,  om någon tar av sig glasögonen, har målat naglarna eller har ketchup i mungipan så ser dom det direkt och är inte sena att kommentera avvikelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar